ABD ile İran Arasında İletişim Kanalı Kuruldu, 60 Günlük Müzakere Süreci Başlıyor
Katar ve Pakistan, İsviçre'nin Bürgenstock kasabasında ABD ile İran arasında gerçekleştirilen görüşmelerin ilk turunun olumlu geçtiğini açıkladı. Taraflar arasında imzalanan mutabakatın ardından teknik müzakerelerin sürdürülmesi için yeni bir mekanizma oluşturulduğu bildirildi.
60 Günlük Anlaşma Hedefi
Görüşmelerde üst düzey bir komite kurulması konusunda uzlaşmaya varılırken, baş müzakerecilerin nükleer program ve yaptırımlarla ilgili düzenli rapor sunacağı belirtildi. Tarafların, nihai anlaşmaya ulaşılması amacıyla 60 günlük bir yol haritası üzerinde anlaştığı ifade edildi.
Hürmüz Boğazı İçin İletişim Kanalı Kurulacak
Ortak açıklamada, ticari gemilerin Hürmüz Boğazı'ndan güvenli geçişini sağlamak amacıyla taraflar arasında bir iletişim hattı oluşturulacağı kaydedildi. Ayrıca bölgesel gerilimi azaltmak için Lübnan'ı da kapsayan bir çalışma grubu kurulması konusunda mutabakat sağlandı.
Yaptırımlarda ve Bölgesel Süreçte İlerleme
İran Dışişleri Bakanı Abbas Erakçi, Lübnan'daki çatışmaların sona erdirilmesine yönelik görüşmelerde ilerleme kaydedildiğini açıkladı. Erakçi ayrıca İran'a yönelik bazı petrol kısıtlamalarının kaldırıldığını ve dondurulan varlıkların bir bölümünün serbest bırakıldığını söyledi.
İran ve ABD'nin daha önce vardığı 14 maddelik mutabakatın savaşın sona erdirilmesi, Hürmüz Boğazı'nın açılması ve deniz ablukasının kaldırılması gibi başlıkları içerdiği belirtildi.




