Bakan Bayraktar: Türkiye Enerji Dönüşümü İçin 200 Milyar Dolar Yatırım Hedefliyor

24 Haziran 202614:39
Bakan Bayraktar: Türkiye Enerji Dönüşümü İçin 200 Milyar Dolar Yatırım Hedefliyor

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Türkiye'nin enerji dönüşümü hedefleri kapsamında 2035 yılına kadar yaklaşık 200 milyar dolarlık yatırım planlandığını açıkladı. Bayraktar, enerji arz güvenliğinin korunurken 2053 net sıfır emisyon hedefine ulaşılmasının amaçlandığını söyledi.

Yenilenebilir Enerji ve Nükleerde Büyüme Hedefi

Bayraktar, 2035 yılına kadar güneş ve rüzgâr enerjisinde 120 gigavat kapasiteye ulaşmayı hedeflediklerini belirtti. Nükleer enerji tarafında ise Akkuyu'nun yanı sıra yeni projelerle Türkiye'nin kurulu gücünün artırılmasının planlandığını ifade etti.

Doğal Gaz ve Şebeke Yatırımları Sürecek

Sakarya Gaz Sahası'ndaki üretimin kademeli olarak artırılacağını belirten Bayraktar, enerji iletim ve dağıtım altyapısının güçlendirilmesi için yaklaşık 80 milyar dolarlık yatırım gerektiğini söyledi. Doğal gazın enerji dönüşüm sürecindeki önemini koruyacağını vurguladı.

Kritik Madenler ve Enerji Koridorları Gündemde

Bayraktar, enerji dönüşümünde kritik minerallerin stratejik rolüne dikkat çekerken, Irak-Türkiye Petrol Boru Hattı gibi projelerle bölgesel enerji bağlantılarının güçlendirilmesinin hedeflendiğini kaydetti.

İlgili Haberler