Hürmüz Boğazı'ndan 72 Gemiyle 20 Milyon Varil Petrol Taşındı
ABD Enerji Bakanı Chris Wright, Hürmüz Boğazı'ndaki enerji trafiğinin yeniden ivme kazandığını belirterek, son dönemde boğazdan yaklaşık 72 geminin geçtiğini ve bu gemilerle toplam 20 milyon varil petrol taşındığını açıkladı. Wright, gelişmelerin küresel enerji arzı açısından olumlu bir tablo ortaya koyduğunu ifade etti.
Petrol Akışı Çatışma Öncesi Seviyelerin Üzerine Çıktı
Reuters Küresel Enerji Forumu'nda konuşan Wright, ABD ile İran arasında imzalanan mutabakatın ardından Hürmüz Boğazı'ndaki tanker trafiğinin belirgin şekilde arttığını söyledi. Mutabakat öncesinde boğazdan günlük yaklaşık 7 milyon varil petrol taşındığını hatırlatan Wright, son dönemde bu miktarın 20 milyon varile ulaştığını belirtti. Ayrıca Basra Körfezi'nden boru hatları aracılığıyla gerçekleştirilen petrol sevkiyatının da çatışma öncesi seviyelerin üzerine çıktığını dile getirdi.
Boğazın Tam Normalleşmesi İçin Mayın Temizliği Bekleniyor
Chris Wright, İran'ın geçiş kanalına döşediği mayınların deniz trafiğini yavaşlattığını savunarak, Hürmüz Boğazı'ndaki geçişlerin tamamen normale dönmesi için mayın temizleme çalışmalarının tamamlanması gerektiğini söyledi. Bu sürecin birkaç hafta sürebileceğini belirten Wright, ABD'nin İran ile anlaşma sağlansa da sağlanmasa da Körfez'deki enerji akışını güvence altına alabilecek kapasiteye sahip olduğunu ifade etti. Ayrıca İran'ın gelecekte Hürmüz Boğazı'nı kapatma kabiliyetini büyük ölçüde kaybedeceğini öne sürdü.




