Şimşek: 400 milyon Euro'luk finansman yenilenebilir enerji yatırımlarını destekleyecek
Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, yeşil dönüşümün Türkiye açısından bir tercih değil zorunluluk olduğunu belirterek, son 23 yılda enerji ithalatı için yaklaşık 1,1 trilyon dolar harcandığını ifade etti. Şimşek, yerli ve yenilenebilir enerji kaynaklarının payının artırılmasıyla dışa bağımlılığın azaltıldığını ve kaynakların daha verimli alanlara yönlendirildiğini vurguladı.
Dünya Bankası'ndan 400 Milyon Euro Finansman
Dünya Bankası'nın, Türkiye'nin yenilenebilir enerji kapasitesini artırmak amacıyla 400 milyon Euro tutarında ek finansman sağladığı açıklandı. Kaynağın, Türkiye Kalkınma ve Yatırım Bankası ile Türkiye Sınai Kalkınma Bankası'na aktarılacak iki ayrı 200 milyon Euro'luk kredi paketinden oluştuğu belirtildi.
Yenilenebilir Enerji ve Depolama Yatırımları Desteklenecek
Finansmanın, dağıtık güneş enerjisi projelerinin yanı sıra kara tipi rüzgar santralleri ve yeni nesil batarya enerji depolama sistemleri yatırımlarını da kapsayacağı bildirildi. Sonuç odaklı finansman modeli kapsamında ödemelerin, belirlenen hedeflerin gerçekleştirilmesi ve bağımsız doğrulama süreçlerinin tamamlanmasının ardından yapılacağı kaydedildi.
Enerji Dönüşümünde Yeni Adım
Yetkililer, sağlanan finansmanın enerji dönüşümünü hızlandırarak Türkiye'nin enerji arz güvenliğini güçlendirmesine ve sürdürülebilir büyüme hedeflerine katkı sağlamasına yardımcı olacağını ifade etti.




