Londra'daki Zirvede Bakanlar Enerji Dönüşümü ve İklim Finansmanını Yatırımcılarla Görüştü

24 Haziran 202622:58
Londra'daki Zirvede Bakanlar Enerji Dönüşümü ve İklim Finansmanını Yatırımcılarla Görüştü

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, enerji güvenliği ile enerji dönüşümünün birlikte ilerlemesi gerektiğini vurgulayarak Türkiye'nin temiz enerji yatırımlarını hızlandırdığını söyledi. Londra'da düzenlenen programlarda COP31 hazırlıkları ve yatırım fırsatları öne çıktı.

Yenilenebilir Enerji Hedefleri Büyüyor

Bayraktar, 2035'e kadar yenilenebilir enerji kapasitesinin üç katına çıkarılmasının hedeflendiğini belirterek, Türkiye'nin temiz enerji teknolojilerinde bölgesel üretim merkezi olmayı amaçladığını ifade etti. Ayrıca 2030'a kadar enerji verimliliği alanında 20 milyar dolarlık yatırımın hayata geçirilmesinin planlandığını açıkladı.

COP31'de Adil Dönüşüm Vurgusu

COP31 Başkanı Murat Kurum ise temiz enerji dönüşümünün finansman adaletiyle desteklenmesi gerektiğini belirtti. Kurum, elektrifikasyonda 2035 yılına kadar yüzde 35 hedefi için uluslararası destek gördüklerini ve iklim dönüşümünün kalkınma açısından da kritik önem taşıdığını söyledi.

Yatırımcılar ve Küresel İş Birliği Gündemde

Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek'in Londra'da yatırımcılarla bir araya gelerek Türkiye ekonomisi ve reform sürecini anlatacağı belirtilirken, IEA Başkanı Fatih Birol da COP31'in küresel iklim politikaları açısından önemli bir fırsat olduğunu vurgulayarak Türkiye'nin bu süreçte stratejik bir rol üstlendiğini ifade etti.

İlgili Haberler